Hírek

Már dolgoznak a munkagépek a Halasi úti felüljárón, hosszú hónapokig korlátozzák a forgalmat

Munkagépek vonultak fel Kecskemét egyik forgalmas pontjára. Kezdetét vette a Halasi úti felüljáró felújítása. A várva várt beruházás részleteiről szerdán tartottak sajtótájékoztatót a helyszín közelében.

A sajtóeseményen részt vett Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkára, Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere és Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója. A rendezvényt nem várt vendégek zavarták meg, három ellenzéki képviselő, illetve képviselő-jelölt molinóval a kezükben hangos beszólásokkal kérték számon a városvezetőt, miért húzódott eddig a Halasi úti felüljáró felújításának megkezdése.

A munkagépek már dolgoznak a Halasi úti felüljárón

Kecskeméten, az 1982-ben épített Halasi úti felüljáró egyik sávja biztonsági okokból már hosszú évek óta le van zárva. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában végre megkezdődik a több mint negyvenéves építmény felújítása, javítva ezzel a közlekedési feltételeket és a forgalombiztonságot. A munkagépek szerda reggel vonultak fel, a szakemberek hozzákezdtek a 250 naposra tervezett felújítási munkához.

Teljesen megújul a felüljáró

Az 597 méteren megvalósuló felüljáró híd felújítása során a dilatációs szerkezetek, illetve a nagymértékben károsodott 15 darab tartószerkezeti gerenda cseréje történik majd meg. Ezen felül a hídkorlátokat, a közvilágítási oszlopokat, a vízelvezető rendszereket és a gyalogos lépcsőket is felújítják, valamint a betonszerkezetek egy speciális védő bevonatot kapnak. Nem utolsó sorban a híd teljes felülete új aszfaltburkolatot kap.

250 napig tart a munka, forgalomkorlátozásokra számítani kell

A teljes fejlesztés hazai forrásból a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában, a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. kivitelezésében bruttó 3,7 milliárd forintból valósul meg. A felújítási munkák befejezésére 250 nap áll rendelkezésre, amely alatt új forgalmi rend lép életbe. A munkák több ütemből tevődnek össze, ezért az egyes ütemekben más-más forgalomkorlátozást vezetnek be. A felújítás ideje alatt a híd járható marad, a forgalom irányonként egy forgalmi sávon fenntartható sebességkorlátozás mellett.

A város és a Közút partnerségében valósul meg a beruházás

Szemereyné Pataki Klaudia elmondta, a város és a Magyar Közút partnerségében tudják ezt a nagyon komoly beruházást elindítani. Kecskemét ikonikus felüljárója, a Halasi úti felüljáró. Ez az útszakasz egy komoly ütőér a város életében, hiszen a belvárost köti össze az iparterülettel, azzal az iparterülettel, amely most dübörög, így több mint 10 ezer ember használja nap mint nap a munkahely elérése és az otthon elérése céljából. Ez az iparterület és a közötte lévő útinfrastruktúra az, ami folyamatosan fejlődik. Végül a polgármester hozzátette: mint minden felújítás ez is kényelmetlenségekkel, forgalomkorlátozásokkal jár, de mint azt a közeli Izsáki út is bizonyította, megéri, hiszen utána rendkívül dinamikussá, gyorssá válhatott a közlekedés.

Komoly tárgyalások előzték meg a felújítás elindítását

Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a sajtó munkatársainak részletesen vázolta a technikai paramétereket, majd Ágh Péter államtitkár köszönetet mondott a város és a Közút összefogásáért a felújítás érdekében. A polgármester és az országgyűlési képviselők sokat tesznek a város fejlődéséért, ennek eredményei jól láthatók. Ezt a munkát tovább kell folytatni. Ezért is járt itt Lázár János építési és közlekedési miniszter a tavaly kétszer is. A polgármesterrel ezeken a látogatásokon átbeszélték azokat a kihívásokat, amelyek a várost és a város lakóit érik, és megoldási javaslatokat is kínáltak. A Vidéképítő Program keretében pedig az Építési és Közlekedési Minisztérium és Kecskemét Megyei Jogú Város között egy megállapodás született, amelynek a része volt ennek a felüljárónak a felújítása is.

Tovább építenék a várost

Az államtitkár végül arra kérte a kecskemétieket, ahogy eddig, úgy a jövőben is támogassák őket, hogy a várost tovább tudják építeni. Megjegyezte: látható, hogy az ellenzék, a Tisza Párt milyen állapotban van, semmitől sem riadnak vissza. Nemcsak a mai napon, hanem folyamatosan. Ha az elmúlt egy hét eseményeire visszatekintenek, akkor most már az is látható, hogy nemcsak itthon, hanem külföldön is cirkuszt csinálnak. Mindez kihathat a jövő közlekedés fejlesztésére is, ezért mérlegelni kell, hogy ki az, akik valóban a magyar emberek pártján állnak.

A tüntetőkkel átbeszélték a beruházást

Mindeközben a három ellenzéki képviselő, illetve képviselő-jelölt hangos beszólásokkal zavarta a rendezvényt, többek között arra voltak kíváncsiak, miért húzódott ennyi ideig a beruházás, és valóban megvalósul-e. Ágh Péter a beszédek után személyesen ment oda hozzájuk, és beszélték át a történteket és a Halasi úti felüljáró felújítását. A beszélgetéshez csatlakozott Szemereyné Pataki Klaudia polgármester is. Az eszmecsere normál hangnemben, rendben lezajlott.

Forrás: baon.hu