Ágh Péter: M87 kiviteli terveinek közbeszerzése a bírálati szakaszban tart, újabb fejlesztések lehetnek
Ősszel lejárt az M87 kiviteli terveinek tervezésére szabott ajánlattételi határidő. A bontás után a bírálat kezdődött meg a vonatkozó jogszabály szerint, amelynek lezárása az idei év első felében várható. Ezen túl újabb fejlesztések is érinthetik Kőszeget – mondta el lapunknak Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára, Észak-Vas vármegye országgyűlési képviselője.
A vaol.hu beszámolója:
Az Építési és Közlekedési Minisztérium két részletben írt ki pályázatot október 24-i beadási határidővel: egyikben a 87.-89. sz. főutak Szombathely északkeleti elkerülő, valamint M87 gyorsforgalmi út, másikban az M86 Körmend – Szombathely-Zanat közötti szakasz kiviteli terveinek elkészítésére.
A „Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi útelőkészítése visszakötéssel a 87. sz. főútra” című projekt kiviteli terveinek elkészítésére vonatkozó közbeszerzési eljárás a bírálati szakaszban van – oszlatta el a tévhiteket Ágh Péter, a baloldali sajtóban megjelent híresztelések kapcsán.
Minden a vonatkozó jogszabályok szerint zajlik tehát a vasi útfejlesztések előkészítése tekintetében, semmi újdonság, változás nincs.
– A szerződéskötés – ahogy azt korábban is elmondtam a kőszegi újságban – várhatóan 2024. első felében megtörténik. A tervezés átfutási ideje 18 hónap. A kiviteli tervek elkészítésére a forrást egy 2023-as kormányhatározat biztosította. Ezzel összhangban a projekt előkészítésére a 2024. évi központi költségvetés XLV. Állami Beruházások fejezet, 4. Beruházások előkészítése címen biztosított 750 millió forintot. A teljes előkészítésre a 2024. és 2025. évre összesen mintegy bruttó 2,2 milliárd forint áll rendelkezésre. Az útfejlesztés ezen üteme tehát hazai forrásból valósul meg – fejtette ki a képviselő, majd így folytatta: – a brüsszeli zsarolási politika által visszatartott, de hazánknak jogosan járó uniós források adnak lehetőséget Magyarországnak az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz projektjeinek megvalósítására, többek között a Kőszegi Intermodális Csomópont kialakítására. – Úgy számolunk, hogy ezen beruházás révén egy átfogó, több milliárdos fejlesztést valósíthatunk meg, amely érinti a már megépített hidat is. A kőszegi Intermodális Csomópont projektben megtervezett kerékpáros közlekedési létesítmények tervei a híd terveihez csatlakoznak.
Az érintett tervezők folyamatosan egyeztettek egymással, a terveket összehangolták, így valamennyi közlekedési fejlesztés megvalósulása esetén egységes, minden elemében jól használható térségi közlekedési hálózat jön létre – mondta Ágh Péter.
Forrás: vaol.hu